Anketa
Chcete, aby tým ŽC kandidoval do vedení ÚAD SLČR?
Sponzoři

Bílá 15.-17.2.2013

Pátý závod sezóny 2012/2013

Před obligátním úvodem začnu dobrou zprávou-článek bude!

Poslední únorový závod se konal ve vesnici Bílá v Beskydech. Byla cítit jistá nervozita, neboť průběh těchto závodů mohl do značné míry ovlivnit naše kamarádské vztahy. AM si vzpomněl na rodiče Lukyna a jejich vzájemné trápení, obzvláště na pořekadlo jeho mamky - kdo nic nedělá, nic nezkazí, a proto se ubytoval 30 kilometrů daleko, aby nemohl být brán k odpovědnosti za své činy na Bílé. Nicméně si řekl, že když my zboříme Bílou, on zboří Frenštát, kde byl ubytovaný. No a jak jste viděli ve zprávách, povedlo se mu to.

My ostatní jsme se sešli na hotelu Rozkrok, jako každý rok již několik let. Ovšem stále jsou někteří, kteří tam netrefí. Ti, co úspěšně ubytování našli, se potkali na večeři. Konkrétně šlo o toto složení ŽC rrracing teamu: RŹ, 307, eF, Zaza a RGMS. Sun s KŠ dorazili až druhý den, neboť byli povzbuzovat naše reprezentanty na MS v biatlonu. Před vyražením do tzv.deštníku jsme ještě čekali na 666, který se na poslední chvíli dohlásil i na sobotní závod a páteční ubytování. Kolem desáté nás čekání již přestalo bavit, a tak jsme vyrazili bez něj, však není tak těžké odhadnout, kde že to budem. 307 měl již z vozidla náskok, v podobě dvoječky (rozuměj dva litry) vína, tudíž šlo v podstatě o stíhací závod, aneb dohnat a předehnat.

Po bouřlivém přivítání s barmanem po roční pauze se Zaza a RGMS zeptali, co že to mají za akci. Prý 4+1 zelená zdarma. Tak jsme si objednali 16+4 zdarma, po deseti do dvou řad. Každý si potom stoupl na jeden konec řady a stylem ťuk-kop se potkali uprostřed za cca 15 sekund. Poté si dali krátkou pauzu, aby si vyslechli něco o hovadech a stejným stylem se vrhli na další desítku. Mezitím ovšem 307 rovněž nezahálel, takže stíhání nešlo tak hladce, jak se zprvu zdálo. Proto bylo nutné přezbrojit na těžší kalibr. Zaza na finskou, RGMS na jégříčka a strážce lesa. Když už se zdálo, že se chlapci dotahují, zjistili, že 307 již dávno kraluje parketu, tedy vlastně oválnému baru. Protože již není nejmladší a jeho oči špatně vnímají ostré světlo, rozhodl se zhasnout. Stále tančil tzv.grizzly tanec po baru tam a zpět a marně hledal vypínač a tak se rozhodl pro mnohem radikálnější řešení a uderem hlavy do světla prasknul žárovku, čímž vyhodil pojistky.

Obsluha bohužel rychle našla a odstranila závadu, což nebylo dobře. Někdy totiž může ostré světlo způsobovat nevolnost, a tak si 307 odplivnul vlivem této zdravotní indispozice. Druhý den sice zkusil výmluvu, že se nic takového nestalo, jenže RGMS je příliš pohotový fotograf a pod tíhou důkazu ve sněhu musel pravdu připustit. Protože jsme přijeli hlavně závodit, dopili jsem a šli si lehnout a odpočinout si tak na sobotní slalom speciál.

Sobotní ráno nás překvapilo. Vlivem nedojetí 666, dojíždění AM a pozdního příjezdu Suna, byly večer volné tři postele. Ovšem ráno nebylo ani kudy projít, přemnožili se zde totiž přes noc ještěři. Na snídani jsme se pokusili, většinou neúspěšně, hejno plazů vyhnat a vyrazili jsme na prohlídku (samozřejmě již po jejím oficiálním ukončení). Ráno dostal RGMS, jako velitel ubytování, tzv.hudring od Lišáka, že chudák AM neměl kde spát, protože tam spí dvacet lidí. To se ještě RGMS podařilo vyvrátit, neboť i přes jednoho člověka navíc zde byly pořád tři volné postele. Na argument, že jsme nestihli oficiální prohlídku, protože to bysme se nesměli vracet v pět ráno z baru, byl už RGMS ovšem krátký. Ještě se sice pokusil hájit disciplínu závodníků, že jsme rozhodně šli už ve tři, ale tento argument příliš úspěchu neskliklidil.

Prohlídku jsme přesto udělali i přes tuhý odpor pořadatelů. Bohužel měkký podklad tratě způsobil četné výpadky, a to jak favorita eF, tak i starého harcovníka RGMS. Tudíž těmto dvěma nezbylo nic jiného, než se zastavit ve 4/5 tratě na tzv. veselý čaj. Kupodivu se k nim přidal i Zaza. Kupodivu proto, neboť jeho ještě druhé kolo čekalo. Po dvanáctém čaji už usoudil, že by mohl vyjet na start. A oproti prognózám a jeho stavu druhé kolo dokončil. V této veselé náladě proběhla i vtipná historka. RGMS, eF a Zaza postávali v cíli, když v tu chvíli dojela do cíle naše známá Straka. Přistoupila na návrh všechny tři naráz obejmout, aby jí nebyla zima. Po odstoupení Zaza poměrně nahlas, zřejmě vlivem dobré nálady, pronesl - máte všechno? Tento dotaz musela Straka slyšet, o to větší to byl humor a všichni jsme hýkali smíchy.

Po druhém kole jsme se opět potkali u okénka s veselým čajem. Po dalších třech kolech nám již odmítli další prodat, a proto jsme jeli na ubytko. Odolnější závodníci šli rovnou pokračovat, protože by se pak neprobudili. Ti slabší si šli bucnout, udělat lyže a po večeři se k chlapcům připojili. Ovšem zdálo se, že tento náskok již dohnat nepůjde. Zejména Zaza, který po 15ti veselých čajíčcích přidal ještě 9 vodeček, vypadal nedohnatelně. Navíc měl smůlu, neboť měl s sebou omezovač, tudíž se nemohl pustit do generálního úkliklidu nepořádku, který si o ukliklizení doslova říkal. RGMS se rychle přesunul do deštníku, aby tak získal mírný náskok při stíhací jízdě.

Již smích obsluhy při jeho vejití nevěstil nic dobrého, což vzápětí potvrdil, se Zazou společný, dvaceticentimetrový účet z pátku. Nebyl čas se zabývat detaily, navíc 25 zelených, 23 vodek, 6 myslivců a 9 jégrů není nic jiného než standard, možná i horší průměr. A tak rychle vyběhl dotaz, zda ještě probíhá ona akce 4+1. Probíhala. Než poplatili ostatní u večeře, RGMS stihl akci dvakrát a k tomu 4 jégříčky. Přicházeli i ostatní členové rrracing teamu a zábava tak gradovala. Nutno přiznat, že občas všichni přemýšleli, zda si neměli najmout úkliklidovou firmu, neboť přes nečistotu nebylo kam plivnout. Kralování parketu i generálního úkliklidu se chopil starý pan Vlček, který nejprve upoutal pozornost na své taneční kreace na baru a poté každého chlapce očistil. Což vzhledem k věkovému rozdílu 40 let bylo i potupné.

Stíhací jízda se pravděpodobně povedla, neboť RGMS byl usvědčen svojí vlastní fotografií sněhu, převážně zelené barvy.

Vlivem poměrně vysoké teploty si Suník sundal tričko, ovšem nečekal, že se najde "kamarád", který ho trošku plácne po zádech, viz fotogalerie. Abysme se ráno vyhnuli dalšímu hudringu, šli jsme spát o skoro patnáct minut dřív než v pátek. Díky tomuto prozíravému kroku bylo ráno hnízdo plazů podstatně prázdnější. Je to neuvěřitelné, ale i přes nutnost vykliklizení pokojů, jsme stihli prohlídku v oficiálním čase. Bohužel tento spěch způsobil, že RGMS ve snaze nepustit své třetí místo vyrazil megarrracing, najížděl do bran a jeho ostré šelmičky se zakously do ledu příliš brzo. To způsobilo zavlečení levé ruky mezi dvě tyče brány, morbidní úder do palce, který později zčernal, ale hlavně škubnutí v rameni, které je bolestivé již od listopadu. To způsobilo přetočení a odstoupení. Ostatní si s náročnou tratí poradili. Tímto se RGMS propadl o jedno místo, což je zatím v pořádku, neboť na své celkové čtvrté místo má vsazen JD (jégr double). Ale sezona ještě není u konce.

Závěrem bych chtěl poděkovat všem zúčastněným (promiň AM) za skvělou zábavu, věděl jsem, že to ve Vás je, kamarádi. Rovněž děkujeme i 666, že jsme se mohli složit na jeho neobsazené místo, nakonec nějak se ty peníze utratit musí.

Příští závod nás čeká opět v Karlově pod Pradědem.